divendres, 9 de gener de 2009

Participacions a la nova generació de webs 2.0

Per a qui no ho sàpiga, un web 2.0 és aquella que et permet crear continguts a la xarxa, més enllà de fòrums i xats. Exemples de webs 2.0: blogs, flogs, espais, etc.

Bé, jo vaig començar en aquest món amb un espai. Mai he tingut una pàgina web (val a dir que ho vaig intentar un cop amb geocities, però no me'n vaig sortir). Aquest espai era dins el Messenger, així que hi podien accedir fàcilment tots els meus contactes (només calia clicar a l'estrelleta del costat del ninotet) i els de fora (si jo ho volia, que era el cas). Hi vaig apostar ja que feia anys que corria això dels espais. Recordo que ma germana en tenia un a Lycos. El problema és que era jove i innocent (16-17 anys XD) i hi posava coses massa atrevides o que no pretenia que se sabessin fora del cercle d'amics més íntims. Va passar el que havia de passar, i el vaig abandonar i posteriorment el vaig tancar.

Al cap d'un temps vaig fer-me el fotolog. Val a dir que quan me'l vaig fer no era encara una arma de quillos i quilles per a ensenyar el seu cos escultural i la seva gràcia a l'hora d'escriure combinant majúscules i minúscules. Només havia arribat als cercles més selectes de la població (és a dir, als frikis i a la gent corrent) i semblava que als emos els havia fet gràcia (malauradament, això de les majúscules i les minúscules es va posar de moda a tota l'adolescència "xK mOlA MÉs" -mira que és difícil escriure així, eh?-). Però, és clar, la gràcia del fotolog era penjar les teves pròpies fotos, i jo no tenia ni càmera de fotos, així que podríem dir que el meu fotolog, gran part d'ell, són fotografies del google amb textos super llargs. I, quan per fi em van regalar una càmera de fotos, vaig fer un segon fotolog sobre la nit de Tarragona (els dos avui dia encara visitables, però inactius).

Mentre tenia fotolog, vaig veure com la gent decent es ficava al món blogger. Era com un filtre d'idiotes (que no vol dir que no m'hi consideri, simplement amb mi el filtre va fallar). Així que me'n vaig fer un (que és aquest que veieu aquí), però només vaig fer una entrada i no vaig seguir. Quan el fotolog es feia cada cop més repetitiu i els quillos anaven guanyant terreny, vaig decidir retrobar el blog i iniciar una nova etapa. I aquí em teniu. Temps després m'he anat acostumant a aquest nou univers i avui dia puc afirmar que compto amb 3 blogs no institucionals i 2 d'institucionals (és a dir, pertanyents a formacions polítiques de les quals sóc membre). Malgrat tot, només actualitzo aquest (per falta de temps, ganes, idees i motivacions) i tot i haver provat tots els tipus d'aplicacions i servidors, tots (menys un) són blogger (de Google, el Gran Germà). Wordpress i les seves variants no em convencen, no ja per les seves característiques diferenciades, sinó perquè, per als negats en informàtica, el blogger és el millor, és el més manejable. De fet, podeu observar que amb tot el temps que fa que tinc aquest blog, encara no he posat un banner a dalt una mica decent... Imagineu-vos, si en sóc de negat!

6 comentaris:

Blogs del Camp ha dit...

Parlant de webs 2.0...

El teu blog està inclòs a l'agregador de
Blogs del Camp.

Josep M. ha dit...

Està molt bé!! Llàstima que siguin blogs en castellà també, i que es tingui en compte el Priorat, la Conca de Barberà i el Baix Penedès com a part del Camp de Tarragona.

I, per cert, si voleu un cercador de blogs interessants d'arreu dels Països Catalans (inclòs el Camp), mireu a Cercabloc: http://www.cercabloc.cat/index.php És molt curiós. (el tinc enllaçat a "enllaços diversos")

Jesús M. Tibau ha dit...

això dels blogs és tot un món que anem inventant i descobrint sobre la marxa

Blogs del Camp ha dit...

El Priorat, la Conca de Barberà i el Baix Penedès no formen part del Camp de Tarragona pròpiament dit, és cert, però sí del Camp de Tarragona administratiu. No s'inclouen perquè sí, sinó perquè hi ha poquíssims blogs en aquestes comarques i altrament no tindrien cabuda en cap agregador, excepte per la Penedesfera. Això fa també que alhora poguem conèixer el que es diu arreu de les altres comarques de la província, a excepció de les Terres de l'Ebre que ja tenen el seu agregador. Qui vulgui llegir només els blogs de la seva comarca pot fer-ho tranquil·lament perquè estan classificats.

L'objectiu és agrupar tots els blogs d'aquestes comarques de manera territorial, independentment de la llengua. Si un blog no t'interessa no tens perquè llegir-lo, però en qualsevol cas tens l'oportunitat d'estar assabentat de tot el que es diu en cada moment. Aquest vol ser un agregador plural, no esbiaixat per criteris polítics o lingüístics.

Com més serem més riurem.

Josep M. ha dit...

De fet, si a algú li interessa, hi ha un altre agregador d'aquests del Camp amb tots els blogs en català. També el tinc enllaçat a "enllaços diversos".

Sobre el que dius, em sembla bé, però la meva missió en aquesta vida és criticar (és la meva afició principal), així que de mi sempre n'obtindràs una crítica, tot i que intento que totes siguin constructives.

Josep M. ha dit...

Sobre el que dius, Jesús M. Tibau, tens raó, això dels blogs és quelcom que anem perfeccionant amb el pas del temps. Tothom acaba trobant el seu estil propi.