dimarts, 17 de març de 2009

Anònims

Des que rebo unes quantes visites més del normal (és a dir, des que algú ha començat a obrir aquest blog), he observat com vaig rebent més comentaris signats amb un "Anònim". És cert que jo mateix he habilitat aquesta opció, per si algú se sent coaccionat a l'hora d'haver de triar un conjunt de lletres per signar, però considero que potser és que no tots els anònims sabeu que hi ha una opció a l'hora de fer el comentari pertinent on pots posar el nom que vulguis. No cal tindre compte de google, és igual, només clicar, com dic, un seguit de lletres que formin una paraula, un nom, o qualsevol cosa. Vaja, que us identifiqueu a l'hora de parlar sobre qualsevol tema, perquè jo ja no sé qui coi parla.

Doncs això, us ho agrairia eternament.

Dit això, m'agradaria comentar un anònim d'aquests d'una altra entrada (sobre el canvi de llengua amb els erasmus) que deia: "t'estimes la llengua, però t'importen poc les persones". Bé, precisament crec en les persones. Crec que són capaces d'adaptar-se a un medi. Que no cal que siguem estúpids de manera permanent. Qui ve de fora sap que haurà de canviar la manera de viure que tenia originàriament, és de pura lògica. Només així tindrà el suport dels autòctons. No vull extendre'm, perquè qui ha fet aquest comentari no em coneix i ja es desqualifica per aquesta afirmació. Què són les persones? Té més valor una persona que un mico? No. Per a naltros, des d'una visió humanista, sí, perquè són els de la nostra espècie, perquè hi tenim més afinitat... Però tots som iguals, tots sofrim, tots vivim. Què fa especial, doncs, l'ésser humà? El que ha creat. La cultura, el patrimoni històric, etc. Per tant, dir que m'estimo la llengua, però que no m'importen les persones és, si més no, estúpid, rocambolesc. És clar que m'importen les persones!

2 comentaris:

Tondo Rotondo ha dit...

Precisament pq importen les persones cal defensar la llengua. I -evidentment- tractar de forma integradora i oberta als nouvinguts, facilitant el tema.

El problema és que a molts d'aquests orgasmus que ens arriben d'europa ningú els ha explicat a quin país van i a ells els importa poc,i fan que tota una classa s'hagi de baixar els pantalons.

Anònim ha dit...

per al·lusions a l'anònim que fas referència, diré:

- ets tu el que no ets capaç d'adaptar-te a un medi BILINGÜE (encara que et sàpiga greu)

- no cal que siguem estúpids de manera permanent, aplica-t'ho!!!

per cert, potser et conec més del que et penses...

anònim al·ludit