divendres, 20 de març de 2009

Futur en venda pel progrés

L'altre dia, també el 18 de març, vaig veure el TN Comarques de Tarragona. Passats quasi tres minuts, surt una notícia del cementiri nuclear que fa temps que diuen que volen instal·lar al Camp de Tarragona. El Parlament de Catalunya (se suposa que sobirà) i les entitats ecologistes ja s'hi van manifestar en contra, primer perquè hipoteca el futur del Camp, i segon perquè el fet que s'hi instal·li vol dir que les centrals nuclears d'Ascó i de Vandellòs, que diuen que han de deixar inoperatives d'aquí a poc, segueixin en funcionament.

Doncs bé, segons les declaracions del mestre Xavier Sabaté, el delegat del govern al Camp de Tarragona (que cada cop que surt a dir alguna cosa es llueix), seria una gran pèrdua pel territori i per la gent no tindre'l, perquè clar, són d'esquerres i volen el progrés. El progrés de què? De les seves butxaques? Des de quan el progrés vol dir posar el futur en venda?



Si és que, com vaig sentir ahir d'Eudald Roca Gràcia (president del Consell Comarcal del Tarragonès i militant del PSC) en una conferència sobre la repressió a la postguerra (feta per una professora d'Història Contemporània de la URV): "és una sort que els valors catalanistes i d'esquerres no s'hagin perdut".

D'esquerres de debò, senyor Eudald, es va veure molt bé. Les esquerres que permeten la destrucció del territori i la seva venda a les grans empreses. Les esquerres que atonyinen estudiants pel simple fet de manifestar-se. El catalanisme que garanteix la unió indissoluble d'Espanya i Catalunya pels temps dels temps. El catalanisme que es baixa els pantalons a Madrid.

Una vergonya, el govern que tenim al Camp de Tarragona, al Principat, i als Països Catalans. No ens mereixem aquesta classe política que fa el pena cada cop que parla.

4 comentaris:

Assur ha dit...

Ja se sap que la província de Tarragona sempre aplega tota la merda i lo pitjor: nuclears, química, camps eòlics que poblen el paissatge, cap mena d'oferta cultural ( excepte Reus ( adoro Reus! ), l'estació del Camp al quinto pino ( nose que costava posar-la a un lloc accesible)... en fi nose de que t'estranyes
Per cert l'enquesta em sembla molt malament. Ja m'explicaràs les diferències entre les dues primeres opccions i la falta d'altres tipus d'ideologies ... em sapgreu dir-ho però en aquests temes ets una mica demagog

Josep M. ha dit...

No m'estranya res, malauradament. Només vull posar sobre el paper (en aquest cas, sobre la pantalla) la hipocresia de "les esquerres de debò".

Sobre l'enquesta... a veure, no és demagògia. Naturalment hi ha altres opcions, però crec que aquestes quatre són les més representatives. Diferències entre la 1 i la 2? Home, doncs que un convergent es considera català, catalanista, o nacionalista català (vaja, regionalista), però rarament (excepte lloables excepcions) pot ser independentista. Jo personalment no em considero nacionalista (si ho sóc jo, un espanyol qualsevol també ho és, o ho som tots o no ho és ningú). Jo sóc independentista, ja que penso que la terra catalana (Països Catalans, Catalunya o CAC) per conservar la seva cultura ha d'independitzar-se d'una altra terra que se li declara superior.

El que m'estranya de l'enquesta és que hi hagi participat tanta gent, sincerament. Una de dues: o em llegeix un colló de gent (més de quaranta persones, la meva modèstia m'impedeix pensar que més de quaranta persones llegeixen el que escric), o hi ha qui ha votat més d'un cop per trucar l'enquesta (tampoc m'encaixa gaire que hi hagi quatre "espanyols" que segueixin el blog). Però bé, d'aquí a poc inaugurarem una altra enquesta d'una altra temàtica. ;)

Tondo Rotondo ha dit...

L'Eudald Roca, si no ha canviat, és d'ERC... ara que pel cas tots pensen en el mateix.

Salutacions :-))

Tondo Rotondo ha dit...

Bon inici de setmana! Ens llegim!