dissabte, 31 de juliol de 2010

Ateneu Llibertari Alomà

Recordo el dia de la inauguració de l'Ateneu Llibertari Alomà. Va ser l'any passat, quan de sobte apareixien noves coses a Tarragona i a Catalunya en general, com ara el mateix Ateneu, la CUP de Tarragona o Reagrupament. Vaig assistir personalment a una presentació plena de gent, vaig demanar la butlleta de soci i vaig marxar. El fet de no conèixer el posicionament que tenien vers la independència no em va acabar de convèncer, però el cas és que des de llavors els he seguit amb molt de gust, tot i no haver-hi tornat més enllà d'algun acte que han fet al carrer i d'espais on hem confluït. Aquest vídeo de sota explica, a partir del 20:40, una mica què és aquest Ateneu. Felicitats pel temps que hi heu dedicat i a seguir així, calen més casals i més ateneus i, si pot ser, fora de la Part Alta!

Enllaç: http://tac12.xiptv.cat/programa/162/culs-inquiets?a7eca8862593b770ffa28e0532e39562

2 comentaris:

Josep M. ha dit...

Moltes gràcies pel comentari, no estic gaire acostumat a rebre'n últimament. Ja se sap, amb això del facebook, els blogs, flogs, etc. deixen de tindre la poca rellevància que abans tenien...

Doncs ara no sé quin comentari dius que vaig fer, ho he estat buscant però no hi ha manera! De totes maneres, un plaer haver llegit el teu llibre i haver vist el reportatge audiovisual. Molt interessant, tot i que permet-me que guardi un cert recel en tot allò que s'explica d'una època en què, volguem o no, es van fer prou barbaritats. En tot cas, les arrels són el que compten i jo me n'orgulliria d'haver tingut un avi així! ;)

Com hauràs pogut veure, el meu blog és senzill i molt personal, hi deixo anar tota la merda acumulada i el faig servir de bola d'aquelles de l'estrès. És a dir, molta lletra i poc contingut, però vaja, és el meu blog, és el meu regne (tot i que soni antic!!).

Vinga, vagi bé i gràcies per dedicar aquest temps a visitar-me!

Josep M. ha dit...

Òbviament, la llegenda que els anarquistes eren els pitjors és això, una llegenda, un rumor inventat per marxistes i capitalistes per eliminar l'enemic comú. Ara bé, no accepto que se'm justifiqui ni una sola mort en mans d'uns (els meus) perquè els altres van fer tal cosa i tal altra, i uns van fer més i els altres van fer menys. Que s'ha mentit sobre l'anarquisme és cert, tant com s'ha mentit sobre la història d'Espanya i de la Corona d'Aragó (i, per tant, de Catalunya, València i les illes balears i pitiüses). Davant d'això, l'únic que podem fer és pedagogia i tindre criteri a l'hora de creure'ns certes coses.

Molt interessant el segon enllaç. El primer he vist que era un llibre en espanyol d'un espanyol i, per tant, no m'hi he esmerçat.

Vagi bé!